×

Du måste fylla i alla inmatningsfält markerade med en *

×

Markera relevanta kryssrutor och ta ställning till vilken typ av anmälan som avses!

SERVICE/FELANMÄLAN: Konsument

HÄR KAN DU SKICKA IN DIN FELANMÄLAN. FYLL I FORMULÄRET NEDAN SÅ HANTERAR VI ÄRENDET I TURORDNING

Servicebolaget Nord AB är auktoriserad servicepartner till: Miele professional, Miele Vård och medicinteknik samt Miele hushållsprodukter

Exempel där garanti inte gäller är exempelvis:

  • Inget fel kan konstateras
  • Ljudbild överensstämmer med produktens manual. (Ljudbilden kan komma att förändras under dess livslängd)
  • Felaktigheten beror på felaktig installation, fel orsakat av yttre påverkan, felaktig hantering, ovarsamhet eller bristande underhåll och rengöring
  • Produkten har använts till annat än vad den är till för
  • Produkten har tidigare reparerats av ej behörig personal och/ eller med annat än originaldelar
  • Produktens försäkring täcker ej gällande försäkringsvillkor
  • Ej garanti enligt gällande lagstiftning
  • Innan du kontaktar oss för service eller felanmälan ber vi dig att först se om du kan avhjälpa felet själv. I din bruksanvisning finns en tabell som beskriver enklare fel och hur man kan åtgärda dem. Observera, elektriska fel skall alltid åtgärdas av certifierad servicetekniker.

    Rotarbete och rutarbete Skatteverket
    Om du som kund önskar nyttja rutavdrag eller rotavdrag så måste detta anges med ett "särskilt meddelande" från Skatteverket innan arbetsorder registreras. Detta dokument måste bifogas i formuläret nedan (se bifoga fil) för att vi skall kunna hantera ert ärende med dom avdrag som önskas. OBS detta kommer inte att registreras i efterhand.

    Produkt (ex Kyl, frys, spis)*

    Fabrikat*

    PNC nr/Produktnummer

    Serienummer

    Eventuell felkod

    Inköpsdatum (åååå-mm-dd)

    Meddelande*

    Kundnamn*

    Telefon*

    E-post*

    Adress*

    Postnummer*

    Ort*

    Härmed godkänner jag att besök av tekniker kommer att debiteras om felet inte täcks av garanti/reklamation med en service- och felsökningskostnad om minst 2.300 kr. Resekostnad tillkommer. Detta gäller även om servicearbetet inte leder till reparation eller om tekniker ej kan ges tillträde till utrustningen. Observera att kostnad för demontering samt återmontering av inbyggnadsprodukter eller snickerier ingår ej.
    Avbokning av servicebesök ska ske senast kl. 12:00 en arbetsdag innan inbokat besök. För sent avbokad tid eller om tekniker ej kan ges tillträde till bostaden debiteras beställaren med avgift för sen avbokning om 1500 kr. Reskostnad tillkommer.
    Jag samtycker till att Servicebolaget Nord AB sparar min kontaktinformation med ändamålet att kontakta mig i mitt ärende. Mina uppgifter kommer inte sparas längre än nödvändigt för detta ändemål.
     Service
     Felanmälan
     Kvitto är obligatoriskt vid garantifel